Szukaj na tym blogu

Translate

niedziela, 2 grudnia 2012

Moczenie nasion i orzechów

     Post Dlaczego warto moczyć orzechy i nasionka? [klik] był w 2011 roku najpopularnijeszym postem na blogu. Dziś trochę danych na temat długości moczenia nasion i orzechów. Dla lepszej czytelności ryzunku lepiej otworzyć go sobie w nowym oknie :-)

      Jeśli zaznaczyłam w kiełkowaniu, że dane nasionko "nie kiełkuje" oznacza to, że wystarczy moczyć je w podanym czasie i potem spożyć, nie czekając do wypuszczenia korzonków.





25 komentarzy:

  1. pięknie to wszystko zebrałaś w całość :*
    moje doświadczenia w tym temacie są takie, że fasolkę Mung moczę krócej i b. szybko kiełkuje, cos jak soczewica. moczę również orzechy brazylijskie są dla mnie wtedy lepsze w smaku :)lucerna bywa kapryśna, albo to ja mam takie szczęście, i potrafi mi długo kiełkować. zwykle zbieram ją dopiero po tygodniu.

    buziak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odciski palców

      Czas moczenia podałam na przykładzie własnych doświadczeń, bo teorią w książkach nie ma się co przejmować, niektorzy piszą, żeby nie moczyć nawet...
      Orzechy ogólnie lubię moczone, ale nerkowca zjem w każdej postaci :-)
      Lucerna - spokojnie, czasem nawet do tygodnia kiełkuje.

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Przydatny post, szczerze mówiąc nawet o tym nie wiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alexa

      Miło to słyszeć, obrazek sobie zapisz na dysk :-)

      Usuń
  3. Wiedziałam o tym, ale obrazek zapisałam, żeby wiedzieć co ile godzin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aspartate


      Ok, o to chodziło :-)

      Usuń
  4. o super przyda mi sie ten obrazek!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu Jamróz

      I na zdrowie :-)

      Usuń
  5. A orzechów włoskich nie powinno sie moczyc 48 godzin z wymienianiem wody? W jakej wodzie moczyć? Z kranu, z kranu przegotowaną, mineralną, źródlaną, filtrowaną?

    Joasia 21

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasia21

      To zależy też od tego co chcesz zrobić z tcyh orzechów, jeśli jest potrzeba: mocz 12 godzin. Wodą przepłukuję orzechy, zalewam i zostwiam na noc i rano po wylaniu wody z moczenia (podlewam nią roślinki)jeszcze raz przepłukuję.
      Woda do moczenia to w kolejności od tej najlepszej: destylowana, strukturyzowana, źrodlana, filtrowana, mineralna, przegotowana i kranówa.

      Pozdrawiam

      Usuń
  6. A ja chciałem tylko powiedzieć, że jestem i czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Zet


      Ja u Ciebie też śladów nie zostawiłam ostatnio długo, i też czytam :-)

      Ściskam ciepło

      Usuń
  7. Oj, w Iranie właśnie moczyli włoskie orzechy i się dziwiłem jak taki głąb

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Islenski

      A co onie robili z tymi orzechami potem? Jedli tak po prostu, czy cuda jakieś?

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy i przydatny post!
    A nie chciałby, żadne z was zrobić sobie darmowych pomiarów składu ciała?:P jak ktoś chętny to zapraszam na Facebooka http://www.facebook.com/gdyzyjesiezdrowo.

    OdpowiedzUsuń
  9. W Iranie brali orzechy włoskie, i obierali je jeszcze z tej cieniutkiej skórki, strasznie żmudna robota, i potem zostawiali na jakiś czas w wodzie.. niestety nie potrafię powiedzieć na jak długo, i czy była to woda z solą, czy nie... Osoboscie nie smakowaly mi. Nie dosc ze wyglądały jak mózgi, to jeszcze były bardziej kruche. Też jak mózgi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Islenski

      Praktycznie wszystkie orzechy się obiera z tych cieniutkich skórek, ona nadaje okropnie gorzki smak.
      Orzech wygląda jak mózg i działa pozytywnie na mózg :-)

      Pozdrawiam i dzięki za info

      Usuń
  10. Czy orzechy, które nie kiełkują (czyli np. włoskie) też zawierają inhibitory enzymów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu

      Wszystko kiełkuje, ale akurat włoskie po wypuszczeniu kiełka nie nadawalyby się już do jedzenia..
      Wszystkie mają inhibitory enzymów, jest to cieniutka skórką, którą łatwo zdejmiesz po moczeniu orzechów/nasion.

      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Dziękuję za wyjaśnienie.

    OdpowiedzUsuń
  12. mocze przykladowo orzechy nerkowca przez kilka godzin i co dalej? susze je i moge odrazu jesc? o co chodzi z czasem kielkowania (2-5 dni)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie

      Kiełkowanie tyczy się raczej nasionek, jak Ci orzech skiełkuje to lepiej go posadzić!! Po moczeniu możesz zjeść, zrobić jakąś potrawę. Moczone orzechy są łatwiej trawione i mają uaktywnione wszystkie enzymy.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...